Sunday, March 21, 2010

Marathon lagi dan lagi dan lagi

March22, 2010
1439 hrs

Esok aku ada listening test untuk LSP 403. What the prada is that? Itu adalah kursus wajib untuk Bahasa Inggeris, harus diambil oleh semua pelajar USM, tidak kira anda Band 5 or 6. Ya, sangat2 tak best. But what to do. Like it or not, I am actually taking it. The only first year student in the class (and I'm not proud - sepatutnya tak payah ambik dah hahahaha - walaupun English ke longkang!)

And then, kami (aku and the gang) akan memulakan operasi SHE (Hubungan Etnik). Dan setelah itu, mula menjadi ulat buku, ulat bulu, ulat pantry, ulat coffee dan pelbagai jenis ulat lagi berikutan exam yang semakin hampir. Owh, Rabu ni aku ada LKM 400 presentation. Apa itu LKM 400? Paper wajib USM, Bahasa Malaysia tahap 400 yang sangat gila babas susah. Anda fikir dari UPSR sampai Diploma A dalam BM bolej menjamin anda dapat lulus paper ni dengan kacang?

Berhenti la jadi mat jenin.

Pegawai dari DBP (dewan Bahasa dan Pustaka) and guru Bahasa Malaysia pun boleh fail tau. And, untuk LKM 400 ni lah kali pertama aku buat latihan kefahaman dan tatabahasa sampai 2 3 jam (baru 5 soalan)...kau bayangkan lahhhhh..!!!!!

Exam? Aku tgh mengulangkaji dengan marathon movie (slap myself).

Aku tension, jadi aku tgk movie. Alasan. Sungguh. Aku tgk movie manjang. Dan sambil2 tu mata aku melilau tgk buku. Dalam kepala aku terbayang2 rupa lecturer dan kuliah2 yang telah diajarkan. And I make note, dalam movie itu. Pelik? Aku pun pelik. Cara aku ni, hanya org tertentu saja yang akan lulus. Mungkin tidak secemerlang org yang menghafal 1 buku tapi sekurang2nya, kau berfikir kenapa dan mengapa.

Dan aku sangat suka mendengar loud music ketika study. Liriknya aku tukarkan pada nota2 kuliah. So, bila masuk dewan peperiksaan, nanyi balik lagu2 tersebut... ^^

Owh, berbalik pada movie marathon, semalam aku tgk Pisau Cukur (2009), Black Hawk Down (2001), Adnan Semp-it dan Setem (2009).









Aku pun tatau kenapa aku tgk movie2 ni sumer. Tapi, Pisau Cukur, Black Hawk dan Setem sangat best. I know itu semua old movie...sorry k, aku jarang pergi panggung wayang! As for Adnan Sempit...erm, no komen. Tak payah susah2 nak p cari movie ni. It's not that good. Yang best nya tang lawak2 je. But jalan cerita? Hancussss....

Ok la, aku kene pergi.

Owh, 4 days to go... :(

No comments:

Post a Comment

LinkWithin