Monday, August 31, 2009

Aiyah... Ina Na Dau Ake Dei

September 1, 2009
1421 hrs

I posted something actually few days ago via phone. Masa tu I felt very2 down. Rasa mcm takde semangat nak hidup. Thank God tak masuk sbb aku salah type address untuk blogger muahahahaha... Kalau tak, malu seyyy... Apa la entry 'penuh perasaan'...

Well, 3 ari cuti, star dari hari Sabtu hingga ke Isnin sbb Independence Day. Ya, selamat Merdeka untuk semua. Tapi, merdekakah kita ni? I don't think so. Dan, hari2 yang sebenarnya diperuntukkan untuk rehat itu digunakan untuk menyelesaikan segala tugasan tertunggak. Walaubagaimanapun, tak siap jugak sbb lots of things kene rujuk and library tutup etc... ciss...

Aa sorg member ni buat ass seharian. Macam keneperintah berkurung lak ahaha. And bila kuar dari bilik, nampak muka berseri2. Lama sangat terperap dalam bilik. Thnk God oso, tak hujan sangat dalam 2 ari ni. So, dapat la nak menjalankan kegiatan basuh membasuh.

Ehm, aku sekarang tgh nak mula menjawab soalan falsafah. Ada 3 soalan sebenarnya. ang pertama, hujah Socrates pasal kebaikan dan kejahatan manusia adalah kerana kejahilan. Kedua, hujah Plato tentang segala yang dalam dunia ini wujud seperti bayang-bayang. Dan yang ke-3 dan yang tak mungkin aku jawab, adalah hujah Ibn Sina. Aku tak jawab soalan tu sbb kitrg tak sampai lagi ke part itu. It's either Socrates or Plato. Dan yang menaik minat aku, Socrates. Tapi, agak susah nak mencari rujukan tentang Socrates.

Semalam aku baca balik Meno dan Phaedo dan buku Dr Lok Chong Hoe. Aiyahh... nak muntah aku baca! Ahahahaha... Buku tu actually tentang sejarah awal falsafah Yunani. Banyak menyentuh tentang Palto dan Aritotle. Tapi, teori dan falsafah Plato adalah lanjutan dari gurunya, Socrates. Dan Plato banyak menulis tentang Socrates.

Haaa...lupakan tentang falsafah sekejap. Lagi YKT kene ready untuk presentation (this time is for real). Presentation suppose to be Monday (yesterday), but lucky me, it was cancelled sempena Ind. Day. So, aku lompat yang tu and revise Hangul nyer counters. Yang lucunya, aku ni susah sikit nak tido. Esp tido siang... so, masa aku tgh hafal cunters hangul tu, aku boleh tertido ahahahah... tp tido pun tak sampai sejam...cisss...

Owh... nampak gayanya aku kene tinggalkan entry kali ni agak tergantung.

Tapi sebelum mengundur diri... aku ada permohonan.

Dear beloved family and friends.. tolonglah doakan aku. Dalam beberapa hari ini, aku sangat2 down (yes, really2 down). Ada beberapa perkara yang mengganggu hidup aku dan beberapa permasalahan yang embuat aku agak serabut. Doakanlah agar aku beroleh ketenangan dan dipermudahkan segala urusanku...

I'm reciting my rosary every day and hopefully, aku akan lepasi waktu kegelapan ini. Aku mohon, doakan agar lapang pemikiran aku...

Doa2 kalian sangat aku hargai and only God dapat membalas segala kebaikan korg.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin