Wednesday, September 9, 2009

Moments Of Bubbles + New Concept Everyone?

September 10, 2009
1604 hrs

Baru habis kelas falsafah. Terus ke library sebab nak tengok sesuatu. Humpfhh!!! Hampeh. Lepas tu, seluk2 beg...aseyman, pendrive aku ilang! Mesti tertinggal kat cc Sg Dua. Btw, ari ni aku upload few gambar untuk tatapan korg. First set of photos will make u go wow!

Aku dapat gambar2 ni melalui emel. Di forward2 kan. So, I decided to share it here. So, here it goes...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.














So, what do u think? Lawa kan? U can see, how org to frame secs to secs how the bubble burst. And apply pula pada kehidupan korg sumer. Think of sesuatu yang dalam kehidupan korg, korg adalah ibarat bubble ini.

Ehm, second set of photos was taken the same day me and my girlfriends loitering kat QB. Ada beberapa kawan lain told me about this one restaurant, so, aku pun...ehm, nak try. Terletak dalam QB, di aras yang sama dengan panggung....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




Inilah restaurantnya. T bowl. Why T Bowl??? Sebab kedai makan ini adalah berkonsepkan....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.










Tadaaa... see? Creative rite. Tengok menu dia kat bawah ni. Ada berus gigi lagi kat tepi. The kedai was very colourful but a bit dim.



Here's Jess and Monica sedang kusyuk melihat menu. Jess's looking cool while Monica nampak macam nak telan the whole menu.





Well, sebab concept nya adalah 'toilet' so, the 'plate' oso adalah bahagian2 atau apa2 sahaja yang dapat korg jumpa dalam toilet.







The Ice-cream la yang paling... errr... menarik??? Sebabnya, semua ice-cream (except for set menu) adalah di bentukkan menyerupai taik hahahaha... but very colourful taik. See pic below!



Okay, dua gambar seterusnya, just us...waiting for our food. Ngehehehee...





Okay, di bawah ini adalah makanan kitorg. Yang dalam mangkuk tandas tu belongs to Mon n Jess. Monica makan 'green mee' yang agak pedas and the mee was actually green. I wonder if they put wasabe in it because it taste a bit of wasabe. And Jess makan yang paling sedap... Cheesy Rice!!!! And she ordered the 'shit' ice-cream too. Aku punya yang paling murah sbb aku amek set punya. 1 set ada chicken rice, mushroom soup + garlic bread + milk tea and ice cream (shape biasa je). Murah but lots to stuff in hahahaha....







Di sini Jess mengakui bahawa makanannya memang sedap hahahha. But pity her, Ice-cream tak dapat disediakan pada hari itu sbb mesinnya rosak. Hurmm... I wonder how the machine look likes ahahahahaha....



Me finishing off my 'ayam'...



And ini adalah T Bowl dari luar.



Actually, I was surprised bila my fren told me about this restaurant. Well, Sarawak takde tpt mcm ni (I think...kalau ada, sila kasi tau kat aku k). And, kerana hobi aku adalah makan dan try, aku pun pergi la ke tempat ini. And I really like the concept. Cuma, kalau boleh, lampu tu kasi terang sikit la. Dim sangat mcm tpt org berkapel.

Well, kalau kat negara luar, I believe banyak restaurant mcm ni. I know, ramai yang mcm "eeeuuggghhh... ada ke mkn tpt mcm tu"... Well, I dare to try, didn't I? Lagi pun, there's no real shit what-not di restoran tersebut. So, what the hell... makan je la.

But, so sorry my Muslim's friends. Tempat ni tak halal so tak dapat la u org try. Rasanya, ada lagi restoran2 yang menggunkan konsep lain dari yang lain dan halal yang boleh korg cuba. Dan bila aku kata lain, sangat2 lain la. Like hospital concept seperti dalam video ini :


(Yahoo Video)


Banyak lagi la... U can google it ahahahha... Well, guess that's all for now. Nanti kalo aku ada jejalan lagi aku update kan k. Take k everyone!

Anyonghasaeyo!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin