Tuesday, September 29, 2009

Tidak di sini, Tidak di sana

September 30, 2009
1159 hrs

Itulah apa yg aku rasa dalam beberapa minggu belakangan ini. Dan terasa kacau sangat jiwa ni. Malam2 makin susah nak tido. Asek teringat n fikir ini dan itu. Jasad je idup dan menjalankan rutin harian. Tp fikiran melayang ntah ke mana. Kadang2 singgah kat umah, kadang2 ke hostel... pendek kata ke sana kemari la.

Btw, mcm mana raya korg? Aku ke rumah Kak Nani di Muar. Nanti akan aku cerita lebey lanjut ttg Raya tahun ni. Gambar2 tak complete lagi. Aku tak bawak kamera so, gambar2 sumer ada dengan akak. Secara ringkasnya, it was fun. Ada la beberapa insiden klakar yang berlaku krkrkrkrr...

Malam tadi, aku payah sangat nak lelap. Kejap padam lampu, kejap on lampu...last2 aku ngadap buku. But takle masuk gak. Tatau la apa yang meresahkan sangat. Exam adalah salah satunya. Nak kata aku rindu gila2 dengan family, well, aku dah sembang dengan mummy sampai kosong kdt... Dah terlepas rindu. Tensen ekceli... Tp aku tatau apa puncanya.

Ask God... yaaahhh... itu jawapan paling mudah. Kalau dulu aku berjuang untuk merungkai masalah berkenaan sumpahan someone...sekarang aku kene berusaha untuk merungkai kekusutan jiwa. Mcm mana ekhh... ehmm...

Aku rasa mengong nak terus menulis kat post ni sbb aku rasa korg tak paham hahahaha... What I'm writing here ialah apa yang terlintas di fikiran. Kalo korg tak paham, itu maknanya fikiran aku mmg kacau dan tak tenteram.

Org kata, tak salah menangis sekali sekala untuk melepaskan apa yang terbuku dalam hati. Memang betul... tapi kelegaan itu bersifat sementara. Nak2 lagi alam ni seakan2 menangis bersama. Sekarng asek hujan je. Makin sayu rasa hati ni.

Aku nak sangat bercerita dengan seseorang. Nak sangat luah apa yang aku rasa. Tapi aku tatau mcm mana nak mula, dari mana nak mula dan mcm mana nak teruskan. Malam tadi, ada 2 org yang melayang kepala biol aku. Dan sorg tu smpi tetido dibuatnya muahahahah...Nway, thanks for listening.

Aku rindu apa tau... aku rindu sorg kawan masa diploma dulu. Dulu, susah senang kami bersama. Masalah utama kitorg, masalah duit time tu. Sampaikan satu tahap, kitarog sama2 sengkek, kitorg makan tester kat Jusco. Time tu kitorg wat part time tp gajinya sebulan lepas hbs keje br masuk. Yang bestnya, kitorg punya bos time tu tau kitorg sesak, so, dia kasi blanja makan. Kalo diingat2 balik, klakar la...

Kitorg banyak perbezaan, tp perbezaan itu aku rasa mcm saling melengkapi. When I first knew tht I'm accepted untuk smbng blaja, aku rasa tak brapa nak seronok sangat. Sebb aku rasa keseorangan. Dan itu yang aku rasa sekarang.

Selfish pun ada hahahaha... Pa pe pun aku tak nak kacau dia. Ppl hv to go on with their life. Macam tu jugak dengan aku. Hari ini mgkin aku rasa keseorangan, esok2 mana tau dunia aku cerah berseri. Harap2 mcm tu la...ameeennnnn....

Okay...okay...kita tinggalkan dulu jiwa yang kacau ni. Cerita pasal life aku lak.

Secara tampaknya, aku, mcm student2 lain dah start kuliah balik. Jadi, dah start senaman turun naik bukit. Aku cuti raya, naik 2 kilo hahahaha....nampak sangat aku bukan 'makan' tp 'melahap'... bak kata kawan aku, 'jadi babi' huhuhuhuu...

Tapi, time raya tu je la kesempatan aku untuk mkn yang enak2. Sekarang balik kampus, aku dah start ngadap biskut kering, megi dan kopi semula. Makanan ruju pelajar hahahah. Tp aku tambah lagi satu bahan penting utk kasi seimbang - buah. Cukup la. Tapi, berkenaan kopi, mummy ada antar satu emel yang kata Nescafe + Coffe Mate kasi rusak buah pinggang. Ayarrkkk.... mematahkan nafsu je. So, hv to slow down on caffein. Walhal, itulah favourite.

Assignment ada satu lagu sedang tergantung di leher. Aku lega sbb dah setelkan falsafah. Naik mereng rasanya bila cuba jelaskan tentang 'kewujudan' pada diri sendiri. Yang penting, beres sudahhhh...

And yahh... Aku masih lagi amalkan kehidupan 'no meat on Wed n Fri' and kalo boleh, utk dua hari tersebut, live on bread (in my case, biscuit, alone). Kenapa mcm tu? Well, untuk memperjuangkan hidup binatang2 sekalian hahahah... Just kidding. Adalah sebabnya yang tak dapat aku nak terangkan.

Owhh... ehm, aku rasa takat ni dulu la k... Rasa lega sket bila dah merapu dalam blog ni.

Sorry la pada sesapa yang expect something ilmiah dan interesting dari blog aku. Korg takkan dapat itu semua. Blog ni adalah satu escapism bagi aku. Tempat aku nak berkata2 apa saja yang aku nak tanpa sekatan (melainkan dari ISA hahahah).

Chowwww....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin