Thursday, October 1, 2009

Addiction!

October 1, 2009
1806 hrs

Baru habis kelas tutorial ganti. Gatal nak online. Tak sah kalo tak online. Semuanya gara2 addiction to cyber game, blogging, FB etc... Korg ada masalah mcm aku tak????
Konpem punya la....

These are the few things that I'm addicted to :

Nescafe

The aroma, the taste... semua tentang Nescafe ni best bagi aku. If I'm Bintulu, tiap2 pagi mesti nak breakfast dengan Nescafe. Actually, tak makan pun tak apa as long as I hv my cup of hot Nescafe.



Cuma, malangnya, ketagihan ini terpaksa aku kurangkan sebab baru2 ni mummy send me an email yg mengatakan Nescafe ni kalo minum terover dos, tak baik utk jantung and buah pinggang. Dah le aku mmg ada history jantung kan...

Walaubagaimana pun, slow2 la kurangkan. Kat hostel aku tak minum pun Nescafe dengan kadar yang kerap. Just occasionally... itupun yang dah siap jual dalam tin. Hmmm... tak sedap sangat cos I prefer it hot and bancuh sendiri. Sekarang ni aku minum Coffeemix 3 In 1 je and I put extra Coffeemate in it sbb Coffeemix tak sedap. I mean, tak strong enuff for me.

Owwhh...writing this post buatkan nafsu aku nak minum Nescafe mencanak naik... have to stop!

Comics/Manga/Novels/Books

Komik - 1 kemestian. Ada sesetengah org, bila tgk aku tgh membaca komik, akan mengeluarkan kenyataan begini, "macam budak2". Well, at least kalo aku mcm budak2, maknanya aku awet muda la kan hahahaha. Membaca komik bukan untuk bebudak saja.



Manga - sama macam komik la... Cuma manga lebih cantek lukisannya dan lebih detail.



Novel/Book - Bukan novel atau citer cinta. My fav author is Christopher Pike (sejak zaman sekolah lagi), Sidney Shieldon, Sophie Kinsella dan few more...







Computer/PC Games

Especially mcm Sims, DOTA dan yang seangkatan dengannya. pendek kata, strategy games. Waste of time most ppl would say but for me, aku suka so lantak hang le nak kata apa pun hahaha...Game DOTA tu aku blajar dr cousin aku. Menyesal lak berjinak2. La ni dah addicted dah huhuhu...





Cheese

Ini adalah 'dadah' paling merbahaya bagi aku. I REALLY REALLY SUPER DUPER LOVE CHEESE...biar la nak gemuk ke, buntal ke...anything yang ada cheese (food or drinks la) mmg aku bedal... I like cheese more than chocolate. Well, sesuai la dengan aku yang lahir tahun tikus (1984) muahahahaha....

Ramai yang kata makan cheese cepat muak and etc etc... tapi bagi aku senang je nak handle perkara tu. Kalo korg mkn cheese, make sure minum or wash it away dengan something yang masam... takde la rasa muak cepat sangat.



Nampak tak dalam cheese platter kat atas tu. Kan ada limau/oren sekali kat situ. Sepinggan cheese mcm tu aku bleh lahap sorg hahahaha.... buruk lantak!

Farmville, Baby Adopter @ FB

Ini adalah sesuatu yang nak kata baru, tak gak baru tp dalam list fav and addiction aku...kira baru la. Asal buka FB je mesti nak check tanaman dulu hahahaha... Gila betul. Kalo in real world, aku tanam mende pun tak jadik. Org kata tangan panas. tanaman tak subur kalo aku jaga. So, bila tgk tanaman segar bugar je kat FB, jadi mcm...waaahhh...best2....



Yang Baby Adopter ni pulak... ehm, takde Baby yang betul2 punya, virtual pun jadik la hahahhaha.... nama anak aku Aragorn(yeee.... aku gila LOTR, so what???)



Well...banyak lagi benda2 yang aku addict. Photography, blogging etc... kalo nak citer sumer, the list will go on and on and on...

Addiction ini kadang2 dah jadi satu kebiasaan. Mesti nak... Kalo tak buat/sentuh etc, mesti rasa lain, tak sempurna dan sebagainya la. Well, aku mcm ni la. But 1 thing yang akau sekarang ni rasa cukup tak sempurna hari aku kalo aku tak buat... is this....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




Yes, those who knows...this is the ROSARY PRAYER. Nak kata satu addiction, tak boleh jugak sbb praying the Rosary bukanlah sesuatu yang boleh dianggap sebagai KEBIASAAN tetapi sebagai satu KEPERLUAN bagi aku.

Saying the prayer daily really does helps dalam menenangkan fikiran and melapangkan kepala aku dari segala kekusutan. Walaupun tidak secara totalnya, but it helps. Sekurang2nya, bila tenang, banyak benda boleh buat. so, for Christians, esp the Catholic, kalo rasa2 tertekan etc, just say the Rosary Prayer. Actually, kalo tak ingat The Mysteries untuk hari2 tertentu tak apa. Yang wajibnya adalah untuk complete the 5 decade.



Aku bukanlah seorang yang alim. Alim2 taik kucing pun aku tak sampai. But, this is the least I can do for my soul, myself, my family and those I love... even for the unforgiven soul. Especially for my soul and my family. Untuk ke church every Sunday in Penang aku tak mampu. Kalau dulu masa in KL, St John's Cathedral tak jauh mana.



Nak2 lagi masa aku kat Astro Awani, kat building Bursa Saham... tiap2 petang Ahad, aku menapak je. I skipped my lunch and gunakan masa tu untuk attend evening mass. So, aku tak ponteng keje la... Aku gunakan masa lunch utk keluar. Cuma aku drag my lunch time je.

But now...huhuhuhu...nasib baik USM ada CUS. Aku rasa sedikit senang hati...

Well, ini saja la buat masa ni. Perut aku mintak diisi. Got to go... till next time, tatatattattaaaa.... anyongikaseyo!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin