Thursday, October 1, 2009

malamsiangku iGau

Semalam ku bEranikan diri drive di waktu malam lagi stelah insiden haritu
memang agak ngilu rasa di hati
selepas selesai menghantar charles pulang aku
terperangkap lagi didalam
kesibukan kota malam miri
aku memandang kereta sebelah
seorang lelaki cina dlm lingkungan umur lewat 30...
hmm termenung mendalam berpikir pikiran
mungkin masalah anak yg suka eskep kelas,merokok, minum arak xmau study,
project anak org smpai mengandung
atau masalah bini A minta beli minyak masak, bini B minta beli susu baby,
bini C minta beli rantai berlian 14 karat
atau masalah harta yg x cukup2,tax yg semakin melambung tinggi dan memikir kan cara terbaik melarikan diri dari bencana taufan dan gempabumi yg makin menjadi jadi
ohhh dunia apa ke jadah semua ni
apa ke jadah apa ke jadah..aku pun x tau apa tu jadah
adakah hidup sebegitu menyedihkan
bila kita sudah mencapai umur sebegitu
bermain main d pikiran ku bila umur ku sebegitu apakan aku juga runsing perkara sebegitu..
atau aku masi sama seperti yg itu dan yg ini yg itu dan sebegitu
yg "ada aku kesah"
yg "hoi kimak ko sial makan maggie aku x padah!"
atau "kreta bodoh potong jalan x beri signal"
...[diikuti sumpah seranah utk seluruh 7 keturunan sambil ludah ke luar tingkap]...
hhm ...ada ku kesah?yalah masa itu akan tiba jua...sabar ja la geng
perjalanan malam agak kabur tambahlagi kehilangan si kaca mata utk si rabun ayam
ohh tedahh simpang2 mlm ni agak lenggang
xda org melepak dimana aku x perlu pasang highlight
baru x terpejak kepala mat rempit kampung nisesungguhnya jalan ini mendewasakan ku
dari seorang yg memang tahap cipan xpandai drive ke tokiyo drofto kampung buang sayang
terima kasih kepada mat kopikopi polis yg meluluskan ku hehe
jasa mu di kenang
memasuki simpang perkuburan
"hola apa cerita org bawah sana?atas ni panas, ada ribut taufan seberang kanan, gempa bumi seberang kiri, tengok atas jerebu...tengok org kena pukul...tgok tv kena bayar..tgok bawah stim..."
masih berkomplot
bagus ku tutup saja radio rosak
salam hari jumaat...salam perpaduan
malam ni malam lalapan warung puteri dan sisha

No comments:

Post a Comment

LinkWithin