Monday, October 12, 2009

I Miss....

October 13, 2009
1301 hrs

Ekiel msg me via facebook. Dunno dari mana dia online. I asked bt he didn't ans. Cuma dia bagitau tak sekolah pasal PMR. Well, dalam Facebook, my status sama macam Tajuk entry kali ni. Aku rindukan..... Well, photos below tells the story... dan ditambah sket2 dengan ayat aku. But, these photos adalah sst yang tampak. There are lots more yang hidden... yang aku benar2 rindui....

I miss these two little brats... Dua orang yang kalau bertemu, bunyi nya macam orang berperang sbb diorg mmg sentiasa berperang. But, there are times like, bila sorg kena buli, diorg akan back each other. Cuma, skrg, things like tht susah nak jadi. Masing2 dah besar so, diorg dua lebih suka gaduh n sakat antara satu sama lain... Pantang dekat je, mesti ada bunyi teriak2... Christabelle n Ekiel... My lil sis n bro...








Looks very adorable n cute... Tapi, my mum, The Madame... pun selalu call me and complain about these two... Agaknya nak baca paper like photo below pun dah tak bleh...sebb asek dengan diorg bercakaran...





See...??? Didn't I tell u guys diorg ni sangat nakal??? In bed oso bleh bergusti.... And dalam this photo, bila aku hala kamera they quickly strike the pose.





Lagi org yang aku rindu ialah the baby kat pangkuan aku tuh... This photo was taken few years back..dun remember when. but it was taken on film. Aku scan. This is Carmel Natasha... my cousin.





Kepalanya dibotakkan time kecik supaya rambut tumbuh dengan elok (I guess). Actually, semua ank Aunty Julie botak time kecik, so their hair tumbuh cantik2... All three of them has nice hair. Like their mom. nanti aku ada anak nak buat mcm tu jugak hahahahaha...





She looks like boy time ni. but, bila rambut dah panjang, terserlah ke'kiut'tannya hahaha





And this is her, 1 month before they went to Qatar. Family auntie aku yang ni berhijrah sementara ke sana atas urusan kerja. So, sekarang tak dapat jumpa dahhh.... But, end of this year, diorg akan balik. untuk Christmas. Dunno how long they'll be staying. Kalo diorg lama, aku plak takle lama.





And, another pack of kids yang aku rindu ialah dua orang adik beradik ni. Gillian and Genevieve. We call them Gill n Dedek. Few days ago, diorg msg me, "Kakak, are u in KL?".. I said,"No, in Penang. U're at my house?"... "Yes, gudnite." Hahahha... they texted me using Belle's phone (my little sister). Two photos below adalah Dedek. Very small but ada peti suara yang sangat besar. Kalah Jaclyn Victor kalo dia start 'nyanyi' heheheh.... Sorry aaa Aunty Maria.... Just joking!







This is Gill with Belle...









Recently, u all know kan, from my previous entry, aku beraya at Muar. Time tu, ada seorang makhluk tuhan ni yang aku tengok 'alaaa....comelnyeeee' tp aku takut nak kacau n pegang sbb budak2 biasanya takut tengok org yang bercermin mata esp kalo cermin matanya mcm aku punya. Susah nak nampak mata. Tapi, bila Kak Nani pegang n bawak main2, aku pun acah2 budak ni and ada can pegang dia. Aku tau nama dia Ryan je. Anak Kak Aini... erm, wife cousin Kak Nani. Very cute la.. sbb dia bulat. Macam Apek time kecik2 dulu.









Kat bawah ni gambar mak n anak. Dua2 pun comel...





Next set of photos are gambar kitorg jalan2 celebrate birthday org2 yang lahir bulan September (rangkaian kawan kitorg la). Tapi, trip yang ni, kurang sorg... Mei Peo @ Peo Peo hehehehe...

Kitorg pergi ke Gurney Plaza. Bajet untuk perjalanan kali ni, RM50 bt aku pakai less than that. Ideanya adalah makan untuk celebrate diorg and merayau2 area Gurney.













Kitorg makan kat Secret Recipe. Makan yang lain sikit dr biasa and dalam bajet. Their Chicken Gordon Bleu is RM15 per plate and kalo nak jimat, bawak la air sendiri mcm kitorg hahaha....gila cheapskate!















Cuma Kuan and Monica je yang order air... And, ktorg sangat lestari. Makan sampai pinggan bersih!









Bila dah sipa2 makan, kitorg pun merayau2 kat Gurney Plaza. And bila dah penat, kita pergi ke....




A&W






...and eat some more. Tapi kali ni kitorg share 1 set makanan. 1 gelas je root beer and 1 ice cream pancake + 1 hotdog. Share ermm... 5 org... double2 cheapskate (jimat bahhh)













This is centre court of Gurney Plaza. kebetulan time tu ada Korean Food Festival. So, kitorg pun ambik kesempatan tgk2 padahal mi dia dah banyak kali jugak makan. Cuma ada few thigs yang tak pernah makan. So, apa lagi... blasah tester yang ada la...

























Ini adalah Kimchi. Masa International Day Pusat Bahasa USM beberapa bulan lepas, cikgu Korea aku ada buat Kimchi. Tapi, kimchi yang diorg buat masa food festival ni lain. I mean, the Kimchi sama je, cuma dia buat resipi lain. Aku gila Kimchi...sangat suka Kimchi. So, all the while kitorg dalam Gurney, me n Kuan asek tgk2 bila la tester Kimchi nak dihidangkan... nak makan la...





Dan ini adalah 'Banana uyu' means 'Banana Milk'. Satu2nya barang yang aku beli masa food fair ni. It cost me only Rm 2 something and SEDAP! kalau aku bold kan perkataan tu, maknanya sedap la tu.











Dan seterusnya, merayau lagi dan lagi dan lagi serta ambil gambar.










Okay, yang ambik gambar ni adalah aku. Kitorg sebenarnya pretend to be models dalam poster ni. Aku jadi yang paling atas...Tapi disebabkan aku yang ambik ga,bar, so aku takle la berdiri kat sana dengan diorg... Akhirnya, aku hantar 'roh' aku untuk menempek kat sana... I'm a wizard! (See my hat untuk proof!)

























Kitorg ambik gambar individu. But, since Mei Peo wasn't able to be with us that day, kita cari smthing yg boleh represent dia... And that thing is... dalam gambar kat bawah ni kikikiki...jangan marah a Peo Peo...







See, mana2 kita pergi, Peo Peo ada... Tapi, dalam gambar ni, Ya kene telan oleh Jess... langsung tak nampak hahahaha





Di sebalik keindahan Gurney dan pesisir Gurney itu sendiri, tersimpan satu kehodohan yang sangat2 la hodoh. Bila air mula surut, ini la yang orang nampak. Kita ke sana nak tgk sesuatu yang indah but, bleeehhh....tak indah langsung.









Jadi, mereka bertiga ni berdoa untuk tuhan langit agar bagi ujan untuk bersihkan kekotoran yang ada...





Dan aku berdoa untuk tuhan bumi akan 'menelan' mana2 yang dapat ditelan....





Bila dah penat, kitorg p ke gerai untuk cari makan...lagi!







Tapi kali ni, kitorg share Muar Chee (RM1.50 - small size)...

Malamnya pulak, kitorg main tanglung di asrama. Kuan tak dapat ikut sbb balik dari Gurney, idungnya bocor... selekesema la... So, aku, Monica, Jess and Ya je yang turun main tanglung. Kitorg nyalakan lilin and pasang tanglung and jalan2... Rasa macam bidadari plak bawak tanglung jalan malam2... err, tapi tak cook sbb we're all in pajama!







Walaubagaimanapun, sepanjang melalui proses ini semua, aku tetap merasakan satu kehilangan atau kekosongan dalam hati. Aku terasa aku hilang a big chunk of my heart. Sometimes aku rasa aku bukan aku. Ya, we all pretend... hampir setiap masa. We pretend to like ppl that we dun like, we pretend to be someone we're not...

Apa2 pun, pretend or not to pretend, itu adalah part of life. And now, I'm pretending to be someone yang satisfy dengan segala2nya. Luar, okay...dalam... parah beb!!! And I miss 3G... Guys, ya'll rock... and adik kita, si Semangat tu, dah in relationship. Sekarang aku nak tunggu Ganesh pulak and nak tunggu Nigel kurus (seperti yang selalu dia janjikan!)

Kita tak pernah jadi org lain... kita cuma pernah menjadi kita and that makes us one, forever! Bagi aku la... if ya'll need anything, perkhidmatan aku sebagai 'tong sampah' masih available. Jangan simpan sendiri2 and buat diri merana.

Ganesh said, now kita ada kehidupan sendiri. Tapi bagi aku, ayat tu memisahkan kita. Kita terpisah jasad, tapi bagi aku, kita masih ada ikatan dari segi perasaan n ingatan... Love u guys! And badak kita yang femes... Yam! hahahaha....




No comments:

Post a Comment

LinkWithin